All messages

Wkurzający Klient (kli): Błąd

Public message

W omówieniu, rozwiązaniu oraz paczce (czyli dosłownie wszystkim) pojawił się błąd. Zapomnieliśmy o sytuacji w której powstanie cyfra 4. Może to się zdażyć gdy mamy 2 trójki pod rząd np: 0 3 3 1 pierwszą z lewej zostawiamy bo jest jedynką 0 3 3 1 drugą z lewej zamieniamy na +1 -1 bo jest trójką 0 4 -1 1 trzecia z lewej stała się czwórką i czwórki też musimy zamienić (na +1 0) 1 0 -1 1 W tym przypadku nasze rozwiązanie i tak by wypisało poprawny wynik, ale w np 233 już nie. Paczka jest poprawiona, a w plikach pojawi się porpawiony kod, przepraszam zamieszanie, jakby ktoś chciał żebym dokładniej wyjaśnił o co chodzi z tym błędem to pisać.

Masakracja Faktami i Logiką (mfl): Spoiler Alert

Public message

Czy możemy sprawdzić jaki będzie wynik każdej gry osobno?

Accountant (accountant): Spoiler Alert

Public message

A może Find & Union?

Quick potęging (qp): Odp: BRAK

Public message

Nie, to nie jest wina testów. Jeżeli bardzo chcesz to mogę ci powiedzieć jaki masz błąd, ale myślę że będzie lepiej jeżeli sam go znajdziesz.

Quick potęging (qp): Odp: BRAK

Public message

System oceniania może być trochę dziwny na początku, ale działa to tak: jest jakiś limit czasu powiedzmy X. Jeżeli twój program działa wolniej niż X to masz przekroczenie limity czasu ale jeżeli twój program działa pomiędzy X/2 i X to nie dostajesz pełnej liczby punktów. przy dokładnie X/2 czasu za ten test dostajesz 100% punktów, przy X dostajesz 0% a pomiędzy ta liczba spada liniowo. Czyli podsumowując twój program jest troszkę za wolny, zaraz sprawdzę, bo to może być wina testów

Swiątynia (swi): spoiler alert

Public message

Spróbujcie spojrzeć na takie wartości jak suma wszystkich pakietów wysłanych i odebranych, ich maximum, minimum itp. Jakie one muszą być żeby pakiety nie były stracone?

Dragon Quest (dra): Spoiler alert

Public message

Zauważcie, że zaklęcie które zmniejsza hp o połowę a potem dodaje 10 jest najbardziej efektywne gdy smok ma dużo życia, podczas gdy to drugie zawsze jest tak samo efektywne. To może coś sugerować o kolejności wykonywania zaklęć.

Sieć (sie): Re: limit n

Public message

Możliwe, sprawdzę to. Przepraszam za błąd.

General: Praca Domowa

Public message

Pierwsze zadanie z pracy domowej: https://codeforces.com/contest/1337/problem/B , wrzucę paczkę na sio2 albo dzisiaj późnym wieczorem albo jutro

General: Discord

Public message

Link do Discorda!!! https://discord.gg/TX44S42

General: Reaktywacja

Public message

wszystkie info na stronie głównej

Zadanie Żabka Bajtozja (zab): spoiler alert

Public message

1. mamy n <= 1000 możemy sprawdzić każdą parę kamieni 2. jaka jest odległość pomiędzy punktem x1,y1 a x2,y2?

Naszyjniki (nas): spoiler alert

Public message

Co by było gdyby ten naszyjnik nie był okręgiem tylko odcinkiem? (gdyby pierwszy i ostatni koralik nie były obok siebie)

Zadanie Żabka Bajtozja (zab): liczby zmienno przecinkowe

Public message

W zadaniu Żabka Bajtozja trzeba użyć tych rzeczy (Mogą się też pojawić na OIJ) są proste, ale nigdy o nich nie mówiliśmy. zmienne deklarujemy w ten sposób: double xd = 21.37; Ważne jest żeby to była kropka a nie przecinek bo nie zadziała. jednorazowo zanim wypiszecie te zmienne musicie zrobić: cout << fixed << set_precision(liczba); gdzie liczba to ile chcecie mieć cyfr po przecinku. np.: double xd = 21.3702900; cout << fixed << set_precision(3); cout << xd; da wynik 21.370

Esej (ese): Odp: kola

Public message

jasne

Lizak (liz): spoiler alert 3

Public message

2 rzeczy na które warto zwrócić uwagę 1. Przedział od pierwszej jedynki do ostatniej 2. Poza tym przedziałem są same dwójki, czyli możemy rozpatrzeć osobno dla parzystego wyniku i nieparzystego

Lizak (liz): spoiler alert 2

Public message

Twierdzenie: Jeżeli na którymś końcu lizaka jest 1, to możemy osiągnąć każdy wynik który jest <= suma całego lizaka. Dlaczego? Jak to wykorzystać?

min (min): spoiler alert 2

Public message

jak zamienić minusa na plusa? wstawić plusa do nawiasu a - b + c = a - (b - c) a co jak mamy 2 plusy pod rząd? a - b + c + d = ???

Plakatowanie (pla): spoiler alert

Public message

Zastanówmy się jaki jest optymalny sposób pokrycia, dla budynków: x x x xx xxx x xxxxxxxx xxxxxxxx czy takie: a b c dd eee c f f f f f f f f f f f f f f f f gdzie taka sama litera = ten sam prostokąt byłoby optymalne?

Nawiasy (naw): spoiler alert

Public message

gąsienica?

Lizak (liz): spoiler alert

Public message

Co by się stało, gdybyśmy mieli lizak który zawsze zaczyna się na ten segment który ma wartość 1?

min (min): spoiler alert

Public message

to zadanie jest dużo prostsze niż się wam wydaje

General: Odp: Trikontenerowiec

Public message

Wiem, przepraszam że się nie pojawił, ale na razie macie na Szkopule i możecie wysyłać do mnie (httpdwukropek@gmail.com) i Pana Daniela (oki@oki.org.pl) na meila. Zadanie jest jak najbardziej aktualne, a pojawić się powinno w tym tygodniu również na naszej stronie.

General: drugie zadanie

Public message

Drugie zadanie z pracy domowej, to Trikontenerowiec. Możecie już przeczytać treść i rozwiązywać na szkopule, a niedługo wrzucę paczkę.

Kopać Tunel (tun): Reupload

Public message

Wrzuciłem poprawioną paczkę do zadania "Kopać tunel". Już dawno temu zgłosił mi to Staś (za co btw należy się nagroda, jeżeli jeszcze nie dostałeś) i nie było long longów, przez co oficjalnie powinny być ujemne wyniki. Teraz nikt chyba nie ma 100, bo wszyscy zapomnieliście long longów.

General: .

Public message

czytać stronę główną...

General: Praca domowa!

Public message

Praca domowa na ten tydzień to zadania Tygrysy i Tamy z finału V OIG (są na szkopule), screeny wysyłać do mnie i Pana Daniela na meila (httpdwukropek@gmail.com) W ciągu tygodnia powinny się pojawić na naszym konkursie, ale nie obiecuję, bo jestem na obozie.

Zadanie Morskie opowieści (mor): challenge is over

Public message

Liczyłem na to że trochę dłużej wam to zajmie, ale zadanko padło. Gratulacje dla Rafała. Czekolada czeka.

General: Challenge z nagrodom!!!

Public message

Jako że wam tak średnio idzie praca domowa, to podnoszę troszku stawkę. Jeżeli ktoś zrobi Morskie opowieści na 100 przed piątkowym kółkiem (macie hinty), to pierwszej osobie która to zaklepie gwarantuję czekoladę niezależnie od innych nagród na kółeczku, ewentualnie jeżeli ktoś nie z Warszawy, a pojedzie na obóz talentu za 2 tygodnie to możecie tam odebrać. Edit: Zapomniałem powiedzieć że to nie dotyczy osób z liceum.

Achievement get (get): hint

Public message

Polecam ogarnąć sobie jak działa "map" w c++, zaraz dodam do dziwnego kodu w plikach

Kopać Tunel (tun): hint

Public message

Drzewo przedziałowe... Było na kółeczku, jeżeli kogoś nie było to zaraz postaram się znaleźć link do jakiegoś dobrego omówienia

Zadanie Morskie opowieści (mor): SPOILER ALERT 5

Public message

Hint 5: Tylko jak policzyć parzystą i nieparzystą ścieżkę? Wystarczy że założymy że V parzysty i V nieparzysty to 2 różne wierzchołki. Wtedy z V parzystego jesteśmy w stanie dojść do wszystkich sąsiadów V nieparzystych i na odwrót.

Antyspaghettyfikacja (spag): SPOILER ALERT 5

Public message

Hint 5: Odpowiedź na hipotezę z hinta 4: Powstanie wtedy dokładnie to o co nas proszą w zadaniu, więc wystarczy to dostosować do dwóch wymiarów.

Zadanie Morskie opowieści (mor): SPOILER ALERT 4

Public message

Hint 4: Policzmy 2 najkrótsze ścieżki, parzystą i nieparzystą. Wtedy będzie się dało dojść z A do B w DL ruchów, jeżeli najkrótsza ścieżka z A do B o parzystości takiej co DL jest krótsza niż DL. (lub równa)

Antyspaghettyfikacja (spag): SPOILER ALERT 4

Public message

Hint 4: Dla tablicy opisanej w hint 3 zróbmy sumy prefiksowe (na kartce papieru) i zobaczmy co się stanie.

Zadanie Morskie opowieści (mor): SPOILER ALERT 3

Public message

Hint 3: Jeżeli zgodnie z hintem 2 przyjdziemy najkrótszą ścieżką a potem będziemy chodzić to sąsiada i spowrotem, to możemy osiągnąć dowolną odległość (najkrótsza ścieżka + 2x). Ale co jeżeli nasza najkrótsza ścieżka jest innej parzystości niż ta o której mówi marynarz? Czy to od razu oznacza, że się nie da?

Antyspaghettyfikacja (spag): SPOILER ALERT 3

Public message

Hint 3: Ciągle dla jednego wymiaru: Zróbmy sobie drugą tablicę, w której dodamy 1 na początku każdej plamy i -1 o jedno pole za końcem. Co by to nam dało?

Antyspaghettyfikacja (spag): SPOILER ALERT 2

Public message

Dla jednego wymiaru, co by się stało jakbyśmy nie chcieli zmieniać nic na całym przedziale, ale tylko na końcu i początku?

Zadanie Morskie opowieści (mor): SPOILER ALERT 2

Public message

Hint 2: Dojdźmy najszybciej jak się da, a jeżeli będziemy za wcześnie to chodźmy cały czas do sąsiada i spowrotem.

Zadanie Morskie opowieści (mor): Ważne!

Public message

W zadaniu są duże limity czasowe (nawet 50s na max testach) więc nawet 10^8 powinno na luzie wejść

Zadanie Morskie opowieści (mor): !SPOILER ALERT!

Public message

Hint 1: Na pewno nie jest możliwe, jeżeli mówi że dopłynął szybciej niż najkrótsza ścieżka. A co w przeciwnym przypadku?

Antyspaghettyfikacja (spag): SPOILER ALERT!

Public message

Hint 1: Co by było dla jednego wymiaru?

General: Odp: Algorytm Dijkstry

Public message

Dodałem już plik z wyjaśnieniem do wszystkiego co znalazłem.

General: Odp: Algorytm Dijkstry

Public message

Dziękuję za pytanie, Jeżeli chodzi o auto, to jest to taki dodatek z c++ 11. Jeżeli piszesz tego for z dwukropkiem (wydaje mi się że tłumaczyłem na zajęciach, w razie czego mogę powtórzyć) to automatycznie dostosuje ci typ zmiennej, żebyś nie musiał pamiętać. Np.: vector <int> v; {jakiś fragment kodu} for (auto i : v) jest w tym momencie równoznaczne z for (int i : v) bo kompilator zobaczył, że typ tego vectora to int i ustawił typ i również na inta. Co do emplace_back to też jest dodatek z c++ 11 (chyba) również, żeby umilić pisanie kodu. Mamy sobie vector par, więc normalnie musielibyśmy użyć v.push_back(make_pair(a, b)); (nie pamiętam dokładnych nazw zmiennych) v.emplace_back(a, b); działa tak samo, ale ma krótszy kod. v.push_back({a, b}); też powinno działać, ale nigdy nie używałem, więc nie jestem pewien. Jeżeli kompilator pokazuje ci error, to znaczy że prawdopodobnie nie zaznaczyłeś opcji c++ 11 w codeblocks'ie trzeba wejść w pasku na górze settings > compiler i zaznaczyć okienko z c++ 11 co do constexpr, to tylko taki bajer, używam go bo według mnie fajnie wygląda. Zdaża się że jest minimalnie szybszy, ale nie ma szans zaważyć na wyniku. Postaram się jeszcze dzisiaj dodać do zakładki pliki wyjaśnienie to wszystkich potencjalnie nie zrozumiałych rzeczy, jakbyś miał jeszcze jakieś inne propozycje to pisz.

Dyzio (dyz): ujemne wyniki

Public message

Jeżeli komuś wypisuje w testach 3a 3b i 3d ujemne wyniki, to prawdopodobnie robi sito dla i < 1e6 a powinno być <=